Nowa filozofia Mitsubishi Outlandera

Outlander PHEV to model dostosowany do naszych czasów zarówno pod względem wizualnym, jak i bogatego wyposażenia. Japońscy producenci nigdy nie walczyli o pierwsze miejsce w produkcji hybryd. Pierwszy model japońskiego samochodu hybrydowego zszedł z taśmy 50 lat temu. Wizualnie model nie posiada specjalnych oznaczeń. Zostały one sprowadzone do minimum. Jedyne oznaczenia samochodu ekologicznego znajdują się na klapie bagażnika oraz po bokach na klapkach wlewu paliwa oraz wtyczki ładowania.

 

Outlander PHEV jak inne Outlandery.

 

Wersja hybrydowa niewiele odróżnia się od swoich braci. Wnętrze utrzymane jest w stylistyce Mitsubishi. Pod maską znajdziemy inny silnik, w końcu to auto ekologiczne. Kolejnym wyróżnikiem modelu PHEV jest lewarek skrzyni biegów, na zasadzie bezstopniowej skrzyni biegów. Charakterystyczny dla tego modelu jest kolor, mianowicie błękitny metalik. Kolor modelu ma przywoływać na myśl czyste niebo, jakie mamy sobie zapewnić korzystając z ekologicznych samochodów. Naturalnie klient ma prawo zmiany koloru na inny wybrany przez siebie.

 

Nowoczesne wyposażenie Instyle Navi.

 

Wersja Instyle Navi charakteryzuje się awangardowym wyposażeniem. Do akcesoriów wewnętrznych należy system multimedialny z nowoczesną nawigacją GPS. System multimedialny wbudowany jest w innowacyjną konsolę środkową. Dzięki korzystnemu umieszczeniu kierowca może ją obsługiwać nawet w czasie jazdy.

 

Nawigacja ma kilka małych mankamentów, które skupiają się głównie wokół klawiatury. Nawigacja posiada skomplikowane rozbudowane zdania, które nie maja swoich odpowiedników w języku polskim, co zbytnio utrudnia moderowanie w czasie jazdy. Kolejną przeszkodą jest sama klawiatura, która miała być instynktowna i podpowiadać kierowcy nazwy ulic, jakie chce wybrać. Jednak ta opcja nie jest dopracowana i wpisując nazwę ulicy podświetlają nam się nie kompletne litery przez co nie można dokładnie wpisać nazwy.

 

Samochód na miarę XXI wieku.

 

Dzisiejszy świat to inteligentne gadżety multimedialne. Bez nich z taśmy produkcyjnej nie schodzi żadne auto. Taki jest też nowy Mitsubishi Outlander, który wypuścił na rynek aplikację na smartfona z oprogramowaniem Android lub iOS.

 

Aplikacja Mitsubishi Remate Control pozwala na sterowanie aplikacjami kompatybilnymi w aucie. Dzięki temu programowi możemy z domu za pomocą Wi-Fi sterować funkcjami aktywnego ładowania. Pozwala nam to na ustawienie ładowania na tryb nocny, gdzie taryfa za prąd jest znacznie niższa. Ponad to mamy wgląd do poziomów naładowanych akumulatorów.

 

Dopracowane szczegóły.

 

Projektanci mogą się poszczycić dopracowaniem szczegółów technicznych. Środek ciężkości został wyważony za pomocą przemyślanego umocowania akumulatorów, które w tej wersji biegną pod podłogą. Jazda nowym hybrydowym Outlanderem jest płynna i stabilna. Jednak za tę stabilizację odpowiada zbyt głośna praca silnika. Ta aktywność silnika odpowiada także za przyspieszenie auta, pomimo, że w kabinie kierowca jej nie odczuwa. Outlander nie jest zbyt szybkim samochodem, jego prędkość sprowadza się do 170 km/h. Nie ulega wątpliwości, że auta hybrydowe są znacznie wolniejsze od spalinowych, ale kupując hybrydę nie myślimy o osiągach tylko o tym co robimy dla środowiska.

 

Producenci proponują typ samochodu Charge, który posiada opcje wyboru zmiennego trybu spalania. Jest to wariant, który w dużej mierze pozwala zaoszczędzić na spalaniu. Zadaniem trybu Charge jest oszczędzanie akumulatorów elektrycznych tym samym lądując je, natomiast tryb Save ma za zadanie oszczędzanie baterii. Wyróżnić należy także opcję Eco, która odpowiada za optymalizacje pracy napędu oraz klimatyzację. Opcja Eco ma dbać o środowisko poprzez wykorzystanie potencjału jaki daje auto.

 

Jak ładować Mitsubishi Outlander PHEV?

 

Jest to kolejne udogodnienie, które zasługuje na opis. Ładowanie Outlandera w wersji hybrydowej odbywa się poprzez wtyczkę zamontowaną pod klapka identyczną do wlewu paliwa. Odróżnić je możemy dzięki finezyjnym naklejkom. Kabel jest w standardowym wyposażeniu zabezpieczony w czasie jazdy w odpowiedniej walizce z logo modelu samochodu. Kupując hybrydę warto pamiętać o gniazdku elektrycznym w garażu, aby ładowanie nie stanowiło dla nas problemy. Do ładowania domowego wystarczy nam gniazdko domowe 230V. Problemy z ładowaniem zaczynają się w momencie, kiedy mieszkamy na osiedlu, a już w najgorszym przypadku w wieżowcu. Wtedy mamy mniejsze możliwości sprawnego ładowania Outlandera.

 

Co dostaniemy w pakiecie?

 

Producenci proponują nam bogatszą wersje niż standardowy Outlander. Na bogate wyposażenie modelu PHEV składa się:

  • napęd 4×4 typu Twin Motor 4WD;
  • silnik 2 l DOHC osiągający 190Nm przy 4500 obr/min scentrowane na przednia oś;
  • dodatkowy zastrzyk mocy w postaci 135 NM;
  • stabilizacje jazdy po mokrej nawierzchni, która zapewnia tryb blokowania centralnego mechanizmu różnicowego w klasycznym napędzie 4×4, odpowiada za to przycisk 4WD Lock;
  • płynna regulację kierownicy uniemożliwiającą komfortowa jazdę w momentach przechyłu na zakrętach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *